luni, 18 ianuarie 2016

ITSC-SVFP -O gluma buna sau un pericol public?- Institutul de Training, Studii și Cercetări pentru Sisteme de Vehicule fără Pilot

ITSC-SVFP - este o denumire pe care nici cei 14 membrii fondatori nu o retin, denumire la care lipseste cuvantul S.R.L. , adaug eu, pentru a nu se confunda cu un institut guvernamental cu greutate. Aceasta organizatie isi propune conform declaratiilor presedintelui ei, domnul Octavian Isaila (O.I.),  sa faca tot ce e mai interesant cu dronele, si mai ales sa o faca in siguranta. (v-ati prins?)

In mod normal o astfel de initiativa ar fi laudabila dar fiind lansata intr-un mod bombastic pana la ridicol, caracteristica politicianului, aproape primar de Medias, O. I.  (vezi omul in clipul de mai jos) , m-a facut sa o analizez mai atent si am observat ca aduce grave probleme de siguranta a traficului aerian, astfel:

Conform graficelor prezente pe site-ul organizatiei http://www.zbordrone.ro, iti este permis sa folosesti dronele pe linia de decolare/ aterizare a aeronavelor cu oameni la bord de pe aeroportul Baneasa dar nu si in parcul 23 August. De fapt aceasta situatie apare la toate aeroporturile civile din Romania!

Cu alte cuvinte utilizatorul de drone tip jucarie,  neavizat,  poate intelege ca daca ridica o drona inafara cercului rosu, este in regula. Complet gresit! Cel mai periculos loc in care poti ridica o drona este pe linia de decolare/ aterizare a aeroporturilor.

Am subliniat "drone tip jucarie" deoarece dronele profesionale au integrat in sistemul de planificare a zborului o harta cu zonele tuturor aeroporturilor si aerodromurilor, mult mai completa decat ce ne ofera ITSC-SVFP (am scris-o cu CTRL+C  CTRL+V). La o analiza atenta a zonelor de interdictie importante am observat ca lipsesc cu desavarsire o multime de aeroporturi si aerodromuri (vezi Ianca, Bobocu, etc...), situatie care este rezolvata in softurile dronelor profesionale.

Practic sunt dezinformati utilizatorii care au cea mai mare nevoie de siguranta, utilizatorii de mici drone hobby.

Asa arata aplicatia de planificare a zborului a unei drone profesionale, cu harta actualizata cu zone de excludere corect delimitate -5 Km in jurul aeroporturilor civile si militare, vezi Baneasa si Otopeni corect delimitate.

In lumina acestor informatii, domnul Octavian Isaila  impreuna cu Institutul de Training, Studii și Cercetări pentru Sisteme de Vehicule fără Pilot-  nu numai ca reinventeaza roata, dar si dezinformeaza intr-un mod nociv si periculos pentru siguranta zborului.

Dar stati, asta nu este tot!

Domnul  O.I. a mai incercat sa foloseasca dronele in alte proiecte dar fara prea mare succes. La un moment dat a apelat chiar la ajutorul meu pentru a monta o drona DJI S900 cumparata ca piese kit si aproape inutilizabila.  De fapt succesul sau este atat de limitat incat inclusiv in propaganda dansului din 2016 apar dronele construite de mine la inceputuri -2012.

Dar asta nu este atat de deranjant ca slugarnicia cu care perii autoritatile domnule O.I.:
Esti primul care inregistreaza drona in conditiile in care comunitatea profesionistilor dezaproba O.M.T. 4/ 2015, primul care isi asigura drona bolovan S900 pe 2000 euro si care este pentru obligativitatea asigurarii la drone.
Domnule Isaila, nu avem toti banii astia pentru zbor, doar asigurarea este prohibitiva, fara sa mai vorbim de restul. De fapt am observat ca O.I. foloseste cadrul legal (politician la origine fiind) intr-o incercare de a elimina concurenta.

Concluzie:
Institutul de Training, Studii și Cercetări pentru Sisteme de Vehicule fără Pilot nu este din pacate doar o gogoasa umflata cu spatiu aerian de clasa G, o forma fara fond,  facuta de un ex-politician fara pregatire in domeniul dronelor, dar este un pericol real la siguranta traficului aerian.

Va las in compania domnului Octavian Isaila, sa va faceti o idee despre omul din spatele CTRL+C CTRL+V. Va recomand sa lasati volumul mai mic inainte de a da play.

sâmbătă, 3 noiembrie 2012

Impact cu solul in mare viteza

Eram la ora de "fun" cu o aripa delta pusa pe steroizi, adica ea cantarea cam 1 Kg iar motorul dezvolta o tractiune de 3 Kgf :) Am pus camera Hero GoPro pe ea si i-am dat putere la maxim ...yeaaa Dupa cateva minute bune de zbor, s-a intamplat ceva cu avionul intrucat s-a inclinat lateral (ulterior am gasit servo-ul cu probleme) si am intrat cu toata viteza in pamant. Din fericire camera a supravietuit (nu degeaba i se zice Hero )sa spuna povestea :)

luni, 15 octombrie 2012

Ce creaturi am mai trimis la cer

Duminica, desi era vantos si mohorat afara, ne-am strans vreo 30 de insi la Ratarie sa ne dam cu zburatoarele. Eu am facut zborul inaugural pentru un octocopter. Cu bucurie am observat ca functiona exact asa cum trebuia.  iata si filmul :)

Si ca sa intregim portretul , un cadru curajos de la sol :)

luni, 8 octombrie 2012

Zbor autonom de +17 minute la punct fix, cu sacaieli :)

Duminica seara am iesit la camp (Ratarie) cu baietii sa mai schimbam o opinie si sa mai invartim o elice.

Fara intentia de a bate vre-un record, am testat modul de zbor la punct fix ghidat pe GPS si barometru si o baterie noua de 5000mAh 4s. Zborul quadcopterului este autonom, singurele momente in care preiau controlul fiind la decolare si aterizare.

Daca va intereseaza drona din clip, o puteti cumpara de aici: Quadcopter FAE Enjoy.

marți, 2 octombrie 2012

Se naste o noua specie de cameramani

Daca pana in prezent, camera foto-video era plimbata preponderent in doua dimensiuni, acum se poate ridica si la cer cu un control precis. Iata-l pe Robert Pop, unul din clientii FAE, cum a decis sa foloseasca quadcopter-ul cumparat de la noi.

duminică, 30 septembrie 2012

Provincia....aterizez!

Saptamana trecuta am fost in Alexandria pentru fotografii si filmari aeriene corporate. Lucrurile au mers perfect, mai putin faptul ca am aterizat in hoitul unui animal putrezit de la marginea strazii. Blana mortaciunii a zburat in jerbe prin aer datorita curentului puternic creat de elice... :) La urmatoarele zboruri am fost mai atent unde aterizez :) Pentru servicii de filmare si fotografiere aeriana, accesati FAE DRONES

sâmbătă, 29 septembrie 2012

deasupra GreenField Residence

La cererea unor oameni de afaceri am facut o panorama aeriana peste un cartier rezidential nou construi din nordul Bucurestiului numit GreenField. Se vede cum terenul din camp a fost vandut parcela cu parcela si construit. Unii inca nu au vandut terenul si inca il seamana printre constructii...Green Field. Pentru filmari si fotografii aeriene vizitati www.fotografieaeriana.eu